Для учнів







ВІЛ/СНІД: міфи та реалії



1 грудня – Всесвітній день боротьби зі СНІДом та толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих.

 

На сьогодні епідемічна ситуація дозволяє стверджувати, що масштаби з ВІЛ-інфекції продовжують поширюватися серед загального населення за рахунок збільшення статевого шляху передачі.

Інфікованих людей називають ВІЛ-позитивні. Проте лише ІV клінічна стадія захворювання називається СНІД – Синдром набутого імунодефіциту людини.

Дуже важливо знати, як передається ВІЛ, і, як від нього захиститися.

ВІЛ передається трьома чітко визначеними шляхами:

1. ВІЛ може передатися при незахищеному статевому контакті, якщо один із партнерів є інфікованим. Тому статеві контакти повинні бути захищеними (використання презервативів).

2. ВІЛ може передаватися через кров: переливання зараженої крові, використання брудних шприців під час прийому наркотиків, брудні голки, пірсинг, татуювання, використання забрудненого, зараженого кров’ю леза. Тому вкрай важливо використовувати одноразові голки та леза. Достатньо вимити в гарячій воді руки або об’єкти, на які потрапила кров.

3. ВІЛ може передаватися від ВІЛ-позитивної матері до дитини під час вагітності, пологів або грудне вигодовування. Якщо ВІЛ-позитивна матір вирішить народити дитину, лікар зможе надати інформацію про заходи, що дозволять знизити інфікування дитини.

Таким чином існує лише три шляхи зараження ВІЛ: статевим шляхом, через кров та від матері до дитини, а решта шляхів про які ви можете почути – лише домисли.

Наступні твердження є істинною правдою:

1.Шкіра нездоланний бар’єр для ВІЛ.

2.Такі комахи, як комарі, не переносять ВІЛ.

3. Будь-яка людина може заразитися ВІЛ: чоловіки, жінки, діти.

4.Важко заразитися ВІЛ через побутові контакти.

Ви не можете заразитися або заразити іншу людину ВІЛ-інфекцією через обійми, користуючись одним і тим же рушником або посудом. Можна користуватися предметами та пристроями, туалетом, душем, білизною разом із ВІЛ – інфікованою людиною.

5.ВІЛ не можна вдихнути, не має його в сльозах, поту, слині, не можливо заразитися доторкнувшись до зараженої людини.

6. ВІЛ-позитивна жінка може стати матір’ю, інфіковані матері можуть передати ВІЛ своїм дітям під час вагітності, пологів та грудного вигодовування. Вагітна жінка з ВІЛ приймаючи противірусні препарати та дотримуючись рекомендацій лікаря, може стати щасливою мамою здорового малюка.

Та існують і міфи, такі як:

1.Залишилося жити всього кілька років. Перебіг ВІЛ-інфекції індивідуальний для кожного хворого. У деяких людей СНІД розвивається протягом декількох місяців, через швидке ослаблення вірусом імунної системи. Інші живуть з ВІЛ довгі роки, і інфекція ніяк не відбивається на тривалості їх життя. Ви можете запобігти розвитку СНІДу, регулярно відвідуючи лікаря і неухильно виконуючи його рекомендації.

2. Ви інфіковані, якщо виявили у себе симптоми ВІЛ. У деяких людей ознаки ВІЛ-інфекції не проявляються протягом багатьох років після зараження. У багатьох з моменту зараження до появи перших симптомів може пройти від 10 днів до декількох тижнів. Перші симптоми схожі на грип або мононуклеоз: лихоманка, втома, висип і біль у горлі. Як правило, вони зникають через кілька тижнів і можуть ніяк не проявлятися протягом багатьох років. Єдиний спосіб з’ясувати, чи є у вас ВІЛ, – пройти обстеження.

3. ВІЛ можна вилікувати. На даний момент немає таких ліків, які б могли вилікувати ВІЛ-інфекцію, але існує певна терапія, що дозволяє стримувати активність вірусу і підтримувати імунну систему.

Знати – означає упередити!

Джерело: Інтернет
______________________________________________________________________________________________________

9 лютого - день безпеки в Інтернеті




_______________________________________________________

Причини вживання наркотиків підлітками. 
Найпоширеніші міфи і факти




Джерело: Інтернет
______________________________________________________________________________________________________

ЯК СКАЗАТИ „НІ ” І НЕ ВТРАТИТИ ДРУЗІВ

 


1. Чи правда, що в ситуаціях небезпечної пропозиції важливо вчасно сказати «Ні! Мене це не цікавить!»?

 

Ти можеш знизити ризик потрапити у небезпеку, якщо відмовишся провести час в компанії, де вживають алкоголь та наркотики. Якщо ти все ж таки потрапив у подібну ситуацію, важливо впевнено відмовитися і піти звідти.

 

2. Чи справді підлітка, який не боїться вільно висловлювати свою думку та відстоювати свої інтереси, поважають більше, ніж того, хто не вміє відмовити і постійно погоджується з тим, що говорять його друзі?

 

Спробуй проаналізувати свої емоції, відчуття та думки про себе в момент, коли ти відстоюєш свою позицію і в момент, коли ти погоджуєшся з тим, чого сам не бажаєш. В який з моментів ти відчуваєш повагу до себе? … Якщо ти поважаєш себе, тебе будуть поважати й інші!

 

3. Чи дійсно, якщо я відмовлю друзям з ними випити чи покурити, вони вважатимуть мене боягузом?

 

Думка друзів завжди була і буде важливим елементом у спілкуванні. Не важко погодитися на пропозицію випити чи прийняти наркотик. Набагато важче сказати «Ні», відмовити друзям заради власного здоров’я і безпеки, попередити їх самих про можливий ризик. Щоб зробити це, потрібна впевненість та сміливість. А боягузтво проявляється в іншому, наприклад, відмовитися сказати правду в очі, відповісти за свої помилки тощо…

 

4.  Чи обов’язково пригощати дівчину вином під час побачення?

 

У підлітковому юному віці важливо навчитися подобатися і розважатися без вживання психоактивних речовин. Найкраще, якщо хлопець запропонує дівчині активний відпочинок, цікаву подорож, розважальну гру тощо. Випити вино при свічках ви ще встигнете у більш дорослому віці.

 

5.  Чи можливо не вживати алкоголь під час вечірки, коли усі твої друзі випивають?

 

Запитай себе, з якою метою ти ідеш на вечірку?... Якщо ти маєш за мету весело провести час і при цьому не вживати ніякі психоактивні речовини, тоді, не зважаючи на тиск з боку друзів, ти будеш відстоювати свою позицію. В реальному житті таких випадків мало, тому що молодій людині твого віку дуже складно протистояти компанії друзів. Але ти можеш обрати один з таких варіантів: обирати компанії, де не вживають алкогольні напої, або в них є підлітки, які також не будуть випивати; сказати, що просто не любиш алкоголь і обрати сік або безалкогольний коктейль; якщо ти займаєшся спортом, це також може бути поясненням щодо причин невживання… Насправді, примусити людину (окрім насильницького методу) вжити психоактивну речовину неможливо, якщо вона сама цього не хоче.

 

6. Чи дійсно деякі підлітки втратили стосунки з друзями, тому що стали залежними від наркотиків чи алкоголю?


Так. Життя, пов’язане із вживанням наркотиків, примушує людину змінювати свої інтереси, потреби, бажання, мрії, принципи, погляди, ставлення до оточуючих речей та інших людей. Друзям, які підтримують здоровий спосіб життя, не цікаво проводити час з товаришем, який вживає наркотики або зловживає алкоголем. З формуванням хімічної залежності у людини, поступово змінюється і її оточення.



Джерело: Профілактика наркотичних та алкогольних проблем серед учнів».

 Навчально-методичний посібник.

 /Вієвський А. М., Лепеха К. І., Балакірєва О.М.,

 Дивак В.В., Дмитришина Н.А., 

Жданова М.П., Олійник І.М., Панок В.Г.,

 Сидяк С.В. – Київ, 2014.

______________________________________________________________________________________________

16 днів проти насилля






Як захистити себе від можливої небезпеки  та ризику 

у взаємодії як з дорослими, так і з ровесниками? 

Пропонуємо Вам почати  з 5 СТОП-правил, 
дотримання яких допоможе захистити себе




Як підняти собі настрій, коли довкола все «погано»


Як не зіпсувати зір 

в умовах дистанційного навчання

Як уникнути цифрового напруження очей:

  • Слідуйте правилу 20-20: кожні 20 хвилин дивитися в далечінь упродовж 20 секунд. Можна додати ще одну 20-ти секундну вправу – можна знайти за вікном 20 дерев/пташок/машин. Встановіть таймер для нагадування, як часто варто дивитися в далечінь.
  • Чергуйте читання електронної книги з друкованою.
  • Після онлайн-уроку чи перегляду відеоуроку варто дивитися у вікно впродовж 20 секунд.
  • Зробіть у книжках закладки з певною періодичністю для того, щоб вони нагадували, що час зробити перерву і подивитися у вікно. В електронній книзі скористуйтеся функцією “закладки” для того ж ефекту.
  • Уникайте використання екранів зовні або коли на них потрапляють прямі сонячні промені. Відблиски на екрані можуть викликати серйозну напругу для очей.
  • Відрегулюйте яскравість та контрастність екрану до комфортного рівня.
  • Неправильна постава може сприяти напрузі м’язів шиї та очей і призводити до головного болю.
  • Введіть правило тримати цифрові носії на відстані від 45 до 60 сантиметрів від очей.
  • Не забувайте про необхідність моргати перед екраном.


8 порад для навчання: як запам’ятати більше?

 Сьогодні Вас оточує неймовірна кількість інформації.  Як тут не забути про важливе? Особливо коли доводиться самостійно опрацьовувати усі шкільні предмети. 
Не дивно, що в багатьох із нас усе вивчене вилітає з голови зі швидкістю звуку. Але ж це страшенно неефективно! Потім доведеться повторювати і знову витрачати зусилля, які можна застосувати з більшою користю, на вже пройдений матеріал.
Спробуйте скористатися порадами для навчання, що допоможуть зекономити час і запам’ятати гори інформації, які звалилися на плечі учнів, надовго й без зайвих зусиль.

 1. Повторюйте відразу

Після кожного уроку поміркуйте 1-2 хвилини про те, що вам щойно розповіли. Повторіть основні пункти теми без зошита чи конспекту. Подумайте: «Сьогодні я вивчив(ла) про…» – і згадайте усе, що ви дізналися на занятті.
Наприклад, перерахуйте всіх героїв поеми "Слово про похід Ігорів" з коротенькою характеристикоюа потім розгорніть зошит і перегляньте, чи ви нікого не забули. Ця коротенька вправа зекономить вам багато часу, адже повторена інформація на довше залишиться в мозку.

Подумайте: «Сьогодні я вивчив(ла) про…» – і згадайте усе, що ви дізналися протягом заняття.

 2. Читайте ефективно

Перед тим, як уважно читати параграф, прогляньте всі його пункти, підзаголовки тощо. Також роздивіться схеми, таблиці й малюнки. Далі прочитайте вступ і висновок з теми, а також зверніть увагу на запитання після тексту.
І лише потім починайте готуватися традиційним способом: читати з початку й до кінця. А після опрацювання кожної сторінки зупиніться і згадайте, про що ви дізналися.
Також намагайтеся подумки «конспектувати» кожен пункт параграфа після його вивчення.

 3. Користуйтеся індексовими картками

Ми вже писали про індексові картки або так звані флеш-картки у статті про 10 порад для підготовки до екзамену/тестування/контрольної. Це чудовий метод, тому не полінуйтеся.
Візьміть картон або цупкий папір і поріжте його на маленькі картки. З одного баку напишіть термін, поняття, іноземне слово чи будь-яку інформацію, яку ви намагаєтеся запам’ятати, а з іншого дайте цьому визначення. Беріть кожну картку і намагайтеся згадати те, що написано зі зворотного боку, а потім перегортайте і читайте правильний варіант. Не намагайтеся повторити те, що вже проглянули один раз за сеанс.
Така вправа триває лише 10-15 хвилин, але її варто виконувати щодня. Найкраще розподілити картки за кількома категоріями. Ті, що ви лише починаєте вивчати, потрібно повторювати щоразу. Ту інформацію, з якою ви вже знайомі, – двічі на тиждень. Пізніше інтервал можна зменшити до одного разу на тиждень, а потім – на місяць.
Таким чином, ви матимете 4 види карток, які повторюєте з різною частотністю. Проте кожну частинку інформації треба пригадувати хоча б раз на місяць.
А для того, щоб стати справжніми профі в цій техніці, спробуйте перетасувати картки між собою з різних тем і навіть предметів. Цікаво, чи зможете ви водночас думати про математику, українську мову, історію, хімію та біологію?

Індексові картки – шлях до ефективного навчання

 4. НЕ зубріть

Коли запам’ятовуєте якесь правило, вірш чи формулу, не намагайтеся його зазубрити, адже ви його забудете, щойно напишете контрольну. Спробуйте замислитися над тим, що вивчаєте. Уявіть собі вірш. Наприклад, як шелестить липа і спить кохана, а ви повинні прийти й розбудити її. Можете навіть намалювати це на одному або кількох аркушах паперу й повісити на видному місці.
Якщо намагаєтесь навчитись визначати віршовий розмір вірша, спробуйте використовувати не банальні тексти, а пісні, які вам подобаються, як ми пропонуємо вам у статті про визначення віршового розміру.
Якщо вчите формулу, подумайте, як це насправді відбувається і що ховається за значками й буквами. Наприклад, ви запам’ятовуєте другий закон Ньютона. Це F = m * a. Але що це все означає? F – це force, тобто «сила» англійською, m – mass (маса), a – acceleration (прискорення). Заразом й англійську повторимо
Врешті, коли подумати, це дуже зрозуміло. У тіла є маса, що впливає на силу, яку докладаєш для того, щоб воно рухалось, і прискорення, тобто збільшення швидкості, від якого сила теж залежить. Якщо помножимо ці два показники, отримаємо потрібний результат.
Шукайте реальне втілення законів, правил і формул. Таке навчання буде значно ефективнішим.

 5. Читайте заздалегідь

Ознайомтеся з темою до того, як у вас буде про неї урок. Прочитайте параграф, прогляньте основні правила. Це важливо, адже тоді на занятті ви сприйматимете інформацію краще й запам’ятаєте її на довше. Уявіть, якими розумними ви почуватиметеся в школі, багато чого прочитавши самотужки! Така система вимагає великої сили волі, але ми віримо, що вам усе до снаги

Читайте раніше, щоб бути найрозумнішими!

 6. Практикуйте навички

Обов’язково зробіть кілька завдань за щойно вивченим матеріалом. Тільки так ви можете закріпити знання. Зробіть кілька тестів, дайте відповіді на запитання після параграфа, вирішіть дві чи три задачі або хоча б просто перекажіть текст. Усе це допоможе засвоїти найважливішу інформацію.
Наприклад, після прочитання статті про милозвучність української мови на нашому сайті ви можете перевірити вивчене, пройшовши коротенький тест.

 7. Пояснюйте іншим

Спробуйте розповісти інформацію, яку щойно сприйняли, комусь, хто її ще не знає. Наприклад, друзям, які ще не вивчили тему, батькам чи родичам. Заведіть свій блог з якогось предмету і викладайте туди ваше розуміння шкільного матеріалу.
Коли ви намагаєтеся щось пояснити, самі починаєте краще орієнтуватися в темі й усвідомлювати всі зв’язки, процеси та визначення. Взагалі, ми вважаємо, що навчання з кимось має силу-силенну переваг.

 8. Займайтеся спортом

Кілька разів на тиждень ходіть до спортзалу, бігайте біля дому, ходіть на вуличні тренажери чи просто виконуйте щоденну зарядку. Фізичне навантаження активізує мозкову діяльність, і ви легше зможете зосередитися на виконанні необхідних завдань.

Спорт покращує активність мозку

«Учітеся, читайте. І чужого научайтесь, і свого не цурайтесь», – як писав Тарас Шевченко (пам’ятаєте, з якого твору ця цитата?). Сподіваємося, наші поради для навчання допоможуть вам організувати процес якнайкраще.
Джерело: Інтернет





Чим можна займатися під час раптових канікул? 

  Неочікувано по всій Україні ввели карантин на три тижні – до 3 квітня, тож у Вас з'явилося багато вільного часу, який можна провести з користю вдома. 
  • Відвідувати улюблені музеї, не виходячи з дому, цілком реально:







  • Читати книги:













Комментариев нет:

Отправить комментарий